Kategorie / technologie
Základem tvorby renezanční dílny je zachování i aktualizace původních postupů, receptur a materiálů.
-
kvaš, technika architektů a designérů
Kvaš je technika, která vychází v podstatě z tempery, kterou maloval např. Botticelli, je tedy velmi stará. Z našich novodobějších malířů to byli např. Luděk Marold, nebo Zdeněk Burian. Tato technika ovšem…
28. 5. 2020 -
rembrandtovo světlo
Světlo a stín jsou základními stavebními kameny obrazu a jejich rozvržení se odehrává ve spodních vrstvách malby. Dramatického efektu světla a stínu se dostává obrazům teprve s Caravaggiem a holandští mistři baroka…
26. 5. 2020 -
podmalba-vytvoření těla obrazu
Máme podklad-základ, na kterém obraz stojí. Máme kresbu-kostru-strukturu obrazu. Je čas vytvořit tělo obrazu, čili objem. To je tvořeno podmalbou. V této vrstvě se modelují figury, objekty i předměty a obraz získává…
26. 5. 2020 -
imprimitura, neboli první vrstva
první vrstva většinou řídké barvy je imprimitura. Má několik funkcí. Fixuje kresbu, která by se nanášením malby mohla ztratit. Blokuje bílou a udává obrazu jednotící tón. Po nanesení imprimitury je nezbytné alespoň…
26. 5. 2020 -
stavba obrazu
Pro obraz je důležité dodržet původní postupy a materiály, abychom se přiblížili celkovému výrazu díla. Obraz se buduje postupně od podkladu, kladením jednotlivých vrstev kresby, imprimitury, malby až po závěrečný lak. Obraz…
26. 5. 2020 -
pasty a vrstvení malby
Zejména Rembrandtovy obrazy jsou založeny na silných pastách a kladení několika vrstev malby dokud obraz nezískal svojí konečnou podobu. Renezanční umělci jako da Vinci nebo Titian používali vrstvení malby zcela odlišným způsobem.…
26. 5. 2020 -
kresba-vnitřní struktura obrazu
Kresba není jen kresba, ale je to také podsatný technologický krok a součást vnitřní struktury obrazu. Zejména v renezanci byla kresba zřetelnou součástí konečného výrazu díla. Později v období baroka, i když…
26. 5. 2020 -
3-6 měsíců na vytvoření obrazu není příliš
obraz vzniká 3-6 měsíců a je to zejména proto, protože jednotlivé vrstvy musí řádně proschnout-ztuhnout, než je možné položit další.
26. 5. 2020 -
pevný podklad-základ obrazu
každé dílo má být dobře založeno, musí mít dobrý základ-podklad. Něco pevného, stabilního a spolehlivého. Proto malíři vždy věnovali tomuto tématu tolik péče a energie. Účelem podkladu je vytvoření pevného a stabilního…
26. 5. 2020 -
-
olejové barvy
Mohlo by se zdát, že „barva“ je pro obraz to hlavní. Je to významná složka, avšak ne jediná. Mistrovské olejové barvy jsou tvořeny pouze dvěma složkami, pigmentem a lněným olejem. Malíři se…
7. 4. 2020 -
jantarové médium
Základ klasické malby je médium, které se přimíchává do olejových barev. Jantarové médium urychluje tuhnutí malby a významně ovlivňuje jeho konečný výraz. Jantarový lak se vyrábí drcením a vařením s lněným olejem…
7. 4. 2020 -
jak vzniká Rembrandt
1.kresba Na připravené plátno se nanese kresba uhlem. Kresba je výchozí činností při tvorbě obrazu. Malíř si na plátně rozvrhuje objekty, promýšlí kompozici a uvažuje o světle a stínu. 2. imprimitura Imprimitura…
25. 3. 2020 -
lihový fix
Rychlá barevná prezentace. Lihový fix je vděčné médium. Je stále při ruce, rychle schne, ale jako všechno, chce svoje. Dodržení určitého technologického postupu kladení vrstev, přidávání na kontrastu a zvýrazňování kresby jsou…
19. 3. 2020
technologie
- kvaš, technika architektů a designérů 28. 5. 2020
- rembrandtovo světlo 26. 5. 2020
- podmalba-vytvoření těla obrazu 26. 5. 2020
- imprimitura, neboli první vrstva 26. 5. 2020
- stavba obrazu 26. 5. 2020
- pasty a vrstvení malby 26. 5. 2020
- kresba-vnitřní struktura obrazu 26. 5. 2020
- 3-6 měsíců na vytvoření obrazu není příliš 26. 5. 2020
- pevný podklad-základ obrazu 26. 5. 2020
- zlacení 8. 4. 2020
- olejové barvy 7. 4. 2020
- jantarové médium 7. 4. 2020